NÄRPES KRAFT VAIHTAA PAIKKAA JA AIKAA

25.7.2008

Huomisen jälkeen FC OPA:n seuraava kotiottelu on vuorossa jo ensi viikon lauantaina 2. elokuuta. Silloin kalenterissa on syyskierroksen toinen ottelu, jossa vastustajaksi saapuu Närpes Kraft.

Ottelu pelataan Heinäpään nurmella nro 4 ja se alkaa klo 18:00. Alkuperäinen aika ja paikka oli Heinäpään tekonurmella klo 17:00.

Peli siirrettiin nykyiselle paikalle, koska yksimielisyyttä Castreniin pääsemiseksi ei löytynyt. Lauantain täyttää AC Oulun kotiottelu FC Hämeenlinnaa vastaan klo 16 alkaen, mikä tarkoittaa ettei järkeviä alkamisaikoja toiselle ottelulle Castrenissa ole.

"Vähäinen pukuhuonemäärä pakottaa otteluiden alkamisaikavälin neljään tuntiin. Muuten tapahtumat menevät päällekkäin ja joukkueet joutuvat seisoskelemaan ulkona tyhjän panttina. Yksi ylimääräinen parakkipukuhuone olisi helpottanut paljon, mutta resursseja siihen ei ollut", valaisee urheilutoimenjohtaja Raine Pernu.

"Eikä tässä tapauksessa ole minkäännäköistä järkeä pelata ottelua klo 12 tai klo 20."

Päällekkäisyys syntyi jo talvella, kun AC Oulu - FC Hämeenlinna piti pelata sunnuntaina. Kakkosen ottelupalaverin jälkeen AC:n peli oli siirretty lauantaiksi, jonne FC OPA oli oman kotiottelunsa pyytänyt yhtäaikaisuuksien välttämiseksi. Tieto vaihdosta tuli kuitenkin liian myöhään.

"Esitin parin henkilön kautta yhteistä palaveria, jossa olisi käyty kotipelien ajankohdat yhteisesti läpi, mutta taisin puhua seinille", Pernu harmittelee.

Urheilutoimenjohtajan mukaan FC OPA haluaa tarjota mahdollisimman monelle tilaisuuden seurata molempia otteluita, minkä vuoksi oma peli siirtyi klo 18:aan ja siihen tarjotaan vapaa pääsy yleisölle. FC OPA lisäksi kiittää kaupunkia mahdollisuudesta päästä nurmelle.

"Kotiottelut tekonurmella ja vieraspelit pääosin nurmella rasittavat jalkoja tarpeeksi. Vähän turhan vaihtelevaksi olisi mennyt, jos olisimme pelanneet Heinäpään tekonurmella, sillä se on kuitenkin aivan erilainen alusta kuin Castrenissa", Pernu toteaa.