DERBYPUTKI ALKAA TÄNÄÄN

21.5.2008

Kakkosen C-lohko on edennyt kolme pelikierrosta. FC OPA:n kausi on alkanut kaksijakoisissa merkeissä. Kentällä peli on kulkenut hyvin, mutta maalipaikkojen hyväksi käytössä on ollut ongelmia. Viimeinen terävyys ja huolellisuus viimeistelyssä on puuttunut.

Helpot puolustuspään virheet ovat lisäksi merkinneet neljää takaiskumaalia kahta tehtyä vastaan. Lähellä ollut historiallinen avausvoitto on vielä ottamatta, kun viime lauantaina FC OPA ja SJK jakoivat pisteet Oulussa 2-2 vierailijoiden tasoitettua viisi minuuttia ennen loppua.

Tilaisuus avausvoiton ottamiseen on tarjolla tänään. Kesän ensimmäinen paikallisderby pelataan Castrenissa klo 18:30 alkaen. FC OPA on Oulun Luistinseuran vieraana. Derbyt jatkuvat jo ensi lauantaina ottelulla FC OPA - OPS.

Tämän illan vastustajan OLS:n kausi on alkanut vielä mollivoittoisemmin kuin FC OPA:n. Luistinseuran tilillä on kolme tappiota ja se sai oman maalitilinsä auki vasta viime sunnuntaina tappiollisessa ottelussa (1-2) Närpes Kraftia vastaan. OLS on hävinnyt myös JBK:lle (0-3) ja VPS-junioreille (0-1).

OLS pelaa sarjaa nuorella joukkueella, jossa on joitakin yksittäisiä kokeneempia pelaajia kuten Mika Pietilä, Olli Luoma-aho, Esa Mulari, Lasse Pohjola ja vahvasti farmi-isäntä AC-sävytteinen brassitoppari Jefferson Schweitzer. OLS luottaakin pelissään paljon AC Oulun mahdollisiin farmiapuihin, joita säännöt sallivat siirrettäväksi kolme kerrallaan.

FC OPA:n poissaolijoiden lista on pidentynyt kahdella. Ville Väisänen huilaa tämän ottelun otettuaan SJK:oa vastaan punaisen kortin kahdella varoituksella. Alex Arinzen vihoitteleva selkä estää pelaamisen tällä hetkellä. Positiivisempia uutisia kantautuu Ollosta, joka on saanut luvan pelata ainakin osan ottelusta.