TASAINEN AVAUSPÄIVÄ

2.2.2008

Hyväntekeväisyysturnaus Kontti 2008:n avauspäivä tarjosi runsaslukuisalle yleisölle viisi tasaista ja viihdyttävää ottelua. Suuria murskalukuja ei syntynyt, ja kun kolme kärkijoukkuettakin ovat tasapisteissä, eväät hienolle päätöspäivälle ovat valmiit.

Lauantai avattiin AC Oulun voitolla OLS:sta 2-0. Samoihin lukemiin päätyivät myös FC OPA ja Oulun Tarmo isäntäseuran ottaessa pisteet itselleen. Kolmannessa ottelussa maaliluvuista nipistettiin yksi pois, kun OPS löi OLS:n 1-0. Lauantain kaksi viimeistä ottelua päättyivät maalittomaan pistejakoon FC OPA:n ja AC Oulun sekä OPS:n ja OuTa:n välillä. Näissä otteluissa nähtiin myös kaksi ulosajoa.

Sunnuntaipäivä valkenee jännittävässä tilanteessa, kun kolme kärkijoukkuetta AC Oulu, FC OPA ja OPS ovat neljässä pisteessä. AC:n sekä FC OPA:n maaliero ja tehdyt maalit ovat samat, joten tässä vaiheessa niitä erottaa vain aakkosjärjestys. OPS:n maaliero on yhden osuman verran heikompi kuin edellä mainituilla.

Sarjassa neljäntenä on Oulun Tarmo, joka avasi pistetilinsä OPS:aa vastaan mutta on yhä ilman tehtyjä maaleja. Jumbona on OLS, jonka piste- ja maalisarake näyttää vielä nollaa.

Sunnuntaina tonnin otteluita ovat ainakin FC OPA - OPS ja OPS - AC Oulu. OPS:n ohjelma on haastavin ja asetelmat sarjataulukossa nostavat suosikeiksi näin ollen FC OPA:n ja AC Oulun. Merkittävään asemaan nousevatkin ylijäävät ottelut, joissa enemmän maaleja tekevä saattaa viedä koko potin.

Järjestelyiden osalta avauspäivä sujui pääosin kommelluksitta. Harmittavin takaisku oli reaaliaikaiseksi suunnitellun tulospalvelun kaatuminen vaikeuksiin nettiyhteyksissä.

Turnausorganisaatiolla oli tarkoitus päivittää minuutti minuutilta otteluiden kulku nettiin, mutta langattoman tiedonvälityksen oikullisuus kaatoi suunnitelmat. Tulospalvelu ei muuttune miksikään sunnuntainakaan, joten lyhyitä paloja lukuunottamatta tulokset päivittyvät vasta turnauksen jälkeen.

Hyvissä olosuhteissa pelattujen otteluiden suosio yllätti järjestäjät positiivisesti. Avauspäivää seurasi 719 katsojaa ja yleisöä otteluissa oli pääosin parin sadan molemmin puolin.

Eniten katsojia oli ottelussa FC OPA - AC Oulu, 208. OuTa - FC OPA jäi sadan pintaan ja OPS - OuTa keräsi vain 56 katsojaa. "Viralliset" katsojaluvut ovat poimittu toisen puoliajan alussa tehdyissä laskutoimituksissa. Vielä vahvistamattoman laskelman mukaan lipun lunastaneita on ollut reilut 200.

Tarkemmat tilastot ja lyhyehköt raportit sekä joitakin valokuvia ovat nähtävissä turnauksen tulossivuilla.

Lisätietoja: /hyvantekevaisyysturnaus/tulokset_2008/