KESÄN KALENTERI PAKETISSA

27.1.2008

Kakkosen C-lohkon sarjapalaveri pidettiin Kokkolassa tänään päivällä. Kokouspaikkana palveli Kokkolan kaupungintalon Öja-kabinetti, jossa seurat mm. löivät lukkoon ensi kesän otteluohjelman.

FC OPA:n osalta otteluohjelmaan tuli runsaasti muutoksia, osa pieniä ja osa isompia. Haastavinta ohjelman osalta oli sovittaa yhteen neljän eri seuran tarpeet Castrenin kenttää ajatellen.

FC OPA aloittaa sarjan la 3. toukokuuta kotiottelulla FC Kiistoa vastaan. Jo aloituspäivä on ongelmallinen, sillä silloin on pelikalenterissa myös AC Oulu - VIFK ja todennäköisesti myös OPS - GBK.

Päätöskierroksen ongelman FC OPA ratkaisi vaihtamalla kotiotteluita päittäin toiseksi viimeisen vastustajan FC YPA:n ja viimeisen vastustajan VPS-juniorien kanssa. Näin sarja päättyy vieraskentällä Vaasassa.

Päätöskierros jää osin ilmaan roikkumaan, sillä siihen liittyy maaotteluehto. Jos lauantain MM-karsintaottelu Suomi - Azerbaidzhan alkaa klo 17 tai myöhemmin, päätöskierros on lauantaina (11.10.) klo 14. Muussa tapauksessa pelit siirtyvät samalle kellonlyömälle sunnuntaiksi. Tieto maaottelun alkamisajasta luvattiin tiedotettavaksi n. kaksi kuukautta ennen h-hetkeä.

Viimeinen iso muutos FC OPA:n osalta oli Kings -ottelun siirto kesäkuun alusta juhannuksen jälkeiselle viikonlopulle. FC OPA - Kings Kuopio pelataan su 29. kesäkuuta, joka on myös EM-finaalin pelipäivä. Oulun ottelu aloitetaan kuitenkin hyvissä ajoin viimeistään klo 16, jotta kaikki halukkaat ehtivät television äärelle seuraamaan klo 20:45 alkavaa finaalia.

Paikallisottelut säilyivät peräkkäisinä päivinä, mutta pieniä muutoksia päivämääriin tuli. FC OPA ja OLS kokeilevat 15. elokuuta perjantain vetovoimaa tarjoamalla myöhäisillan derbyn jalkapallon ystäville. Ottelua esitettäneen alkavaksi klo 19:30.

Monista sarjan seuroista poiketen Suomen Cup kuulunee FC OPA:n kilpailukalenteriin tälläkin kaudella. Kakkosen joukkueet tulevat mukaan tilanteessa, jossa on 128 seuraa on vielä cup-kannussa kiinni. Yleisesti kyseinen kierros on ollut neljäs. Se on pelattava toukokuun aikana.

Seuraava cupin kierros (64 joukkuetta) on kesäkuun alussa. Pääasiallisen sarjatauon aikana pelataan myös kaksi kierrosta to 19. kesäkuuta ja ke 2. heinäkuuta.