METRO PURISTI VOITON AJAXISTA

19.1.2008

Arto Käsmä taiteilee pallon kanssa.
Teemu Kähkönen oli jälleen vakuuttava.
Petri Siltala pelasi pakkina ja laitalinkkinä.
Rautainen topparipari: Aarne Hautajärvi ja Jari Heikkilä.

Kauden toisessa harjoitusottelussa MetroStars pysyi voittokannassa kaatamalla Ajax Sarkkirannan. Kempeleläisseuran historian ensimmäinen edustustason ottelu päättyi tappioon lukemin 2-3 (0-1).

Ottelun luonne oli erilainen verrattuna harjoituskauden avaukseen HauPa:oa vastaan. Ouluhallin kentän koko huomattavasti pienempi, mikä oli omiaan tekemään osin tyhjäksi MetroStarsin käyttämän 4-3-2-1 -taktiikan hyödyt. Keskialueella oli liikaa tungosta eikä Timo Heikkilä hyökkäyksessä saanut tarpeeksi palloja.

Kaikesta huolimatta MetroStars sai runsaasti maalipaikkoja, mutta joukkue päätti tehdä vastustajan maalivahdista sankarin. Ensimmäisellä puoliajalla kotijoukkueella oli viisi avopaikkaa, joista Jaakko Kovalainen puskullaan ja Arto Käsmä ohisijoituksellaan pääsivät lähimmäksi.

Ensimmäinen maali syntyi ironisesti Ajax Sarkkirannan oman pelaajan kautta. Viisi minuuttia ennen taukoa vierailijan puolustaja puski Mikko Rantalan keskityksen komeasti oman maalin kattoon.

Toisella puoliajalla Ajax Sarkkiranta sai enemmän otetta pelistä, mutta tauon jälkeisen avausmaalin viimeisteli silti Metro. Teemu Kähkönen kuritti isänsä valmentamaa joukkuetta komealla laukauksella. Päivän onnekkain oli pelaajavalmentaja Emmanuel Etchu, joka otti vatsalla haltuun vastustajan puskun ja täräytti sen kaukaa yläpesään.

Valmentaja Etchu oli suhteellisen tyytyväinen suojattiensa esitykseen, mutta kiinnitti ensimmäisenä huomiota tuhlattuihin maalipaikkoihin.

"Kokonaisuudessa olen kohtuullisen tyytyväinen peliimme tänään. Tuhlasimme paljon maalipaikkoja ensimmäisellä puoliajalla, joten maalintekemiseen on kiinnitettävä harjoituksissa huomiota."

"Molemmat joukkueet esiintyivät melko hyvin toisella puoliajalla. Syöttötyöskentelyä ja pelinrakentelua täytyy myös harjoitella ennen seuraava ottelua", valmentaja päätti.

MetroStarsin harjoitusottelu-urakka hiljenee lähes kuukaudeksi. Helmikuun ainoa ottelu on OPS:n A-junioreita vastaan, kunnes maaliskuussa hiihtoloman molemmin puolin alkaa elämä tälläkin rintamalla vilkastua.

Kuvat: (C) 2008, Jarkko Heikkinen
Ottelun kuvakansioon >>>

La 19.01.2008, Ouluhalli
 Harjoitusottelu