VARMISTUKSEN PAIKKA?

7.10.2007

Kakkosen nousukarsinnan toisen kierroksen ottelussa FC OPA:lla on tänään mahdollisuus varmistaa sarjaportaan vaihto. Ottelu iisalmelaista PK-37:ää vastaan alkaa Castrenissa klo 17.

FC OPA on iskussa illan otteluun. Alla on makea 2-0 vierasvoitto Äänekosken Huimasta avauskierroksen ottelussa, joten fiilis pelaajien keskuudessa on melko hyvä ja rento. Tosin joukkue lähtee tähän otteluun nöyrien mielin, soitellen ei ketään voiteta.

Isompia muutoksia FC OPA:n ryhmään ei ole tapahtunut. Äänekoskella nilkkansa taittanut maalivahti Iskender Aydemir selvisi rymistelystään säikähdyksellä ja pystyy teipin turvin pelaamaan ottelussa.

Toisen kierroksen varaslähdössä KTP ja Huima pelasivat eilen tasan 2-2. Näin ollen FC OPA:lle riittää tänään tasapeli sarjanousun varmistamiseksi, sillä viimeisellä kierroksella PK-37 ja Huima ratkaisisivat viimeisen nousupaikan kohtalon eikä kaksikosta molemmat pysty yltämään neljään pisteeseen.

PK-37 pääsi karsintaan takaoven kautta, kun Itä-Suomen piirin voittaja SC Zulimanit Kuopiosta kieltäytyi nousukarsinnasta. Iisalmelaisseuran kokoonpanossa ei kovin tuttuja nimiä vilahtele.

Joukkue on kohtuullisen nuori, sillä PK-37:n kotisivuilta poimitun nimilistan perusteella ryhmään mahtuu 10 vielä juniori-ikäistä pelaajaa. Heistä neljä on vasta 16-vuotiasta. PK-37:n ykkösnimi lienee Marko Kurikka, joka pyssytti 18 maalia Itä-Suomen Kolmosessa.

FC OPA saa karsintalohkon kuopuksena vastaansa 70-vuotiaan seuran, joka huokuu perinteitä. PK-37 on pelannut I-divisioonaa ja Ykköstä kuuden vuoden ajan vieraillen useasti myös Oulussa.

PK-37 teki ranskalaisen visiitin Ykköseen 1986 ja pelasi uudelleen siellä viisi kautta putkeen 1989 - 1993. Vuonna 1990 PK-37 oli lähellä jopa nousta liigaan sijoittumalla kolmanneksi heti PPT ja FF Jaron jälkeen. Kakkosta seura on luutinut viimeksi vuonna 2004.

PK-37:n kyläily Oulussa liippaa läheltä ainakin kolmen henkilön sydäntä. FC OPA:n Mikko Pietikäinen kohtaa kasvattiseuransa ja Juho Mikkonen on pelannut kauden PK-37:n riveissä. AC Oulun maalivahtivalmentaja Mikko Väänänen on myös iisalmelaisen futiskoulun tuotteita.