ARPA HEITTI PAHAT VASTUSTAJAT

25.4.2007

Palloliitto on tänään arponut Suomen Cupin 4. kierroksen ottelut. Jos vielä mukana oleville FC OPA:n joukkueille jatkopaikka heltiää, kummallekin vastaan asettuu ryhmä melkein valtakunnan huipulta.

Edustusjoukkue hakee jatkopaikkaa huomenna FC Kiisto 2:n vieraana Mustasaaren Botniahallin vieressä olevalla tekonurmikentällä. Jos yllätyksiä ei satu, edellisen cup-ottelun avauksesta reissun jättävät väliin työesteinen Timo Heikkilä ja arkipäivät Kajaanin kasarmilla viettävä Toni Kuusirati.

Vaihtopelaajista vain Kimmo Hannu joutuu matkan jättämään väliin. Tien päälle on lähdössä 15 hengen kokoinen ryhmä, johon uusina niminä tulevat tenttikaudesta kunnialla selvinnyt Arto Käsmä ja edellisen pelin nilkkavaivaisena väliin jättänyt Mikko Pietikäinen.

Jos jatkopaikka Kiistolta heltiää, seuraavassa pelissä vastassa on jälleen vaasalainen ryhmä - tällä kertaa Ykkösen Vaasan IFK. Mahdollinen ottelu pelattaisiin alempisarjalaisen kotiedun vuoksi Oulussa. VIFK on vastustajana sellainen, jota FC OPA:n johtoporras vähiten toivoi.

"Jatkopaikan kannalta VIFK on paha vastustaja, sillä voitto vaatii 120% suoritusta jokaiselta kentällä olevalta pelaajalta. Toisaalta katsojämäärien valossa VIFK on oululaisyleisön silmissä aika väritön ja mauton juttu", harmittelee FC OPA:n joukkueenjohtaja Raine Pernu.

Valmentaja Jyrki Kylmälä puolestaan ei vielä edes mieti seuraavaa vastustajaa. Hän haluaa keskittyä täysipainoisesti FC Kiiston kaatamiseen.

"Nelosen joukkue ei ole läpihuutojuttu. Koko porukan täytyy pystyä keskittymään Kiiston voittamiseen, sillä jos takki on auki, tappio tulee varmasti."

FC OPA:n reservijoukkue MetroStars kohtaa lauantaina Oulun Tarmon. Jatkopaikka on erinomaisen haasteellinen Kolmosessa pelaavaa ryhmää vastaan, mutta ylimääräisen adrenaliiniannoksen otteluun tuo varmuudella 5. kierroksen vastustaja.

Pelillisesti arpaonni oli heikko sekä Metrolle että OuTa:lle, sillä seuraavan kierroksen vastustaja on Rovaniemen Palloseura. RoPS on kuitenkin sellainen joukkue, joka saa jalkapallokannattajat liikkeelle Oulussa. Tässä tapauksessa oli kotijoukkue kumpi tahansa, yleisöennätykset kirjataan varmasti uusiksi.