OPASTAR ON UUSI TUOTEBRÄNDI

1.4.2007

FC OPA lähtee avaamaan latua seuratoiminnan uusien rahoitusmuotojen etsinnässä. Pitkään suunnittelupöydällä ollut tuoteperhe Opastar on lähestulkoon valmis vietäväksi tuotantoon.

"Meille sellainen perinteinen varainhankintakanava sponsoreiden lisäksi ei ollut vaihtoehto. Haluamme bingojen, talkoiden ja vastaavien tilalle jotain uutta. Nyt viemme seuratoimintaa uudelle vuosituhannelle", hykerteli tyytyväinen FC OPA:n puheenjohtaja Ralf Mattson.

Perheen ensimmäiset tuotteet ovat jo lähteneet teollisten muotoilijoiden ja suunnittelijoiden pöydältä tehtaille. Prototyypit ja mallikappaleet valmistuvat pian, jotta tuotteiden testaamiseen päästään mahdollisimman nopeasti.

"Ensimmäiset tuotteet ehtivät kauppoihin luultavasti syksyllä. Siihen asti meillä on vielä hyvin aikaa neuvotella eri ketjujen kanssa", puheenjohtaja totesi.

Opastar -tuoteperheestä ollaan suunnittelemassa hyvin laajaa. Ensimmäiseen erään kuuluvat lukuisat jalkapalloon liittyvät tuotteet. Kauimmin on suunniteltu älykästä taktiikkataulua, jonka lukuisista toiminnoista uskotaan olevan apua jalkapallojoukkueen valmennukseen.

Opastar laajenee tulevaisuudessa myös jalkapalloaiheisiin koriste-esineisiin ja  nuorisovaatteisiin. Sen sijaan urheilutekstiilejä Opastariin ei tule, koska seura ei halua kilpailla yhteistyökumppaneidensa kanssa.

Tuoteperhe julkaistaan ensi kesänä. Opastarin nimi kuvastaa sekä seuraa että sen tuottamia tähtiä ja tuoteperheen huippulaatua. Muita tunnettuja star-brändejä ovat mm. farkkumerkki Bigstar sekä moottoripyöräasusteista ja -asusteista tunnettu Alpinestar.