VUODEN TUNNUSTUSPALKINTO FC OPA:LLE

26.11.2006

Piirin varapj Kari Luokkala ja piirijohtaja Esa Saajanto luovuttamassa palkintoja.
Lauri Kauppinen ja Ralf Mattson palkintojen kanssa.
FC OPA:n historian ensimmäiset saavutukset!

Suomen Palloliiton Pohjois-Suomen piirin syyskokous pidettiin tänään Rovaniemellä Lapin urheiluopiston tiloissa. Ohjelmassa oli sääntömääräisen vuosikokouksen lisäksi myös päättyneen kauden palkintojenjakotilaisuus, jossa FC OPA ei jäänyt osattomaksi.

FC OPA sai palkinnon Nelosen A-lohkon voitostaan ja sarjanousustaan Kolmoseen. Seuran positiiviset tempaukset jalkapallon hyväksi toivat sille myös Vuoden Tunnustuspalkinto 2006 -tittelin, jonka saajaan muut piirin seurat pääsivät merkittävästi vaikuttamaan.

Opalaisia huomioitiin myös henkilötasolla. Seuran päävalmentaja Jyrki Kylmälä ja urheilutoimenjohtaja Raine Pernu saivat ansioistaan piirin hopeisen ansiomerkin. Kylmälälle merkki luovutetaan FC OPA:n päättäjäisjuhlassa itsenäisyyspäivänä.

FC OPA:n jäseniä nähdään myös edustustehtävissä, kun seuran perustajiin kuuluva hallituksen jäsen ja valmentaja Lauri Kauppinen valittiin ilman vastaehdokkaita piirihallitukseen vuosiksi 2007-2008. Kauppisen henkilökohtaisena varajäsenenä jatkaa OLS:n Juha Lehtoniemi.

"Piirin kokonaisetu ja positiivisen jalkapallokulttuurin edistäminen", kommentoi vasta valittu jäsen päämääriään piirihallituksessa.

"Luonnollisesti minun täytyy kuunnella myös niiden seurojen ääniä, joiden tuella minut valittiin", Kauppinen kommentoi kokousta melkein tunnilla venyttänyttä keskustelua seurojen valtakirjoista.