TASAPELI FC KEMIN KANSSA

18.9.2015

Aleksi Paltamaa syötti kaksi maalia.

Torstai-illan ohjelmassa oli harjoitusottelu FC Kemiä vastaan. Vauhdikkaan illan päätteeksi oltiin tuloksessa 3-3.

Ottelu alkoi alkoi varsin onnettomasti FC OPA:n kannalta. reilun minuutin pelin jälkeen virtaa täynnä ollut Juha Soronen juoksi oman maalin edessä FC Kemin pelaajan yli. Ottelun erotuomaristolla ei ollut muuta mahdollisuutta kuin viheltää pallo 6 metrin pilkulle. Do Khupettin rajulle vedolle ei Pasi Hilli ehtinyt kissaa sanoa kun verkko jo heilui.

Tämän jälkeen FC Kemi hallitsi palloa jakosn puoleen väliin saakka, jolloin FC OPA muutti prässipeliä ja ote siirtyi sinipaidoille. Maalipaikkoiihn päästiin kentän kummassakin päässä, mutta maalin kehyksiä lähemääs ei kumpikaan joukkue päässyt. Maalintekotilanteita saattoi kotijoukkueella ola hieman enemmän.

Toiselle puoliajalle Pauli Leviälangas teki pari pelaajamuutosta ja uusi tulokas Ilkka martikainen pääsi ensimmäisen kerran sinipaidassa kentälle.

Vajaan viiden minuutin pelin jälkeen FC OPA sai kulmapotkun, josta Aleksi Paltamaa tarjoili pallon Kim Kauppiselle, jonka vasemman jalan veto upposi jalkaviidakon läpi kemiläisten maaliin.

Viitisen minuuttia tasoituksesta Aleksi Paltamaa oli jäälleen tarjoilemassa kulmapotkua ja nyt viimeistelyn hoiti Heikki Viia.

OPA:n johtoasemassa mentiin reilou kymmenen minuuttia, jonka jälkeen alkoi tapahtua. Ensin Paavo Jokinen tasoitti. Sitten Ilkka Martikainen sai tökättyä pallonriistossa pallon Antti Viitaluomalle, joka ei erehtynyt vaan vei OPA:n jälleen johtoon. Iloa ei kuitenkaan kestänyt kuin pari minuuttia kun Ville parkkila viimeisteli tasapeliin johtaneen viimeisen maalin.

Viikolla pelatut kaksi peliä antoivat valmentajalle eväitä joukkueen kehittämiseen. AS Moonia vastaan pelatusta ottelusta oli parannettu joitain asioita ja kokonaisuutena peli oli paremmpi kuin tiistain peli.

Seuraava tosipaikka on mahdollisesti jo ensi viikon lauantaina pelattava cupin peli. Seurajohto koittaa toki vielä saada otteluaikaa muutettua, sillä 26.9. pelataan jalkapallon viimeiset piirisarjan ottelut ja osa on suunnitelluilla matkoilla.

TILASTOT

To 17.9.2015 Oulun urheilutalo, harjoitus (2*30 min juokseva)

FC OPA - FC Kemi 3-3 (0-1)

01.19 0-1 Do Khupett 6 m rp