ASKEL ASKELEELTA

15.11.2014

Raajamiekkailua.
Jarkko Sankalalla oli työteliäs 40-minuuttinen.
Joonas Pekkala kävi hakemassa pelituntumaa.
Jerry Öhmanin kiri kestää pallonkin kanssa.

MetroStarsin kauden toinen ottelu ei tuonut täytettä vielä tyhjään pistepussiin. Kajaanin Hakalle sarja-avauksessa kärsitty yhdeksän maalin tappio sai seuraa Real Oulun vietyä pisteet Kolmosen ottelusta maalein 3-1 (2-1).

MetroStarsin pahin ongelmakohta näkyi selvästi tässäkin ottelussa. Joukkueella ei ole varsinaisia pelaajia, vaan ryhmä kootaan ylempää ja alempaa tulevista miehistä sekä tarvittaessa nyt turnausmatkalla olleista junioreista. Yhteistä säveltä on hankala hakea, jos ketjukaveri muuttuu joka koitoksessa.

Ottelun alku oli tilannetta kuvaavan katastrofaalinen, kun kukaan ei oikein tiennyt mitä tehdä kentällä ja mistä syystä. Pallo poimittiin MetroStarsin maalista kahdesti ennen kuin Jatulin pelikello oli ehtinyt edes kahden minuutin toiselle puolelle.

Orkesteri alkoi soittaa parempia säveliä askel askeleelta ja minuutti minuutilta. Varsinkin puolustuspeli löysi jengansa nopeasti, mutta hyökkäyspelin kohentamisessa on vielä paljon töitä jäljellä. Jotain jossiteltavaakin jäi, sillä tarkat kudit kolisuttivat tolppia kahteen otteeseen. Loppuminuuteilla kokeiltiin pakkopeliä viidellä kenttäpelaajalla, mutta verkko ei vastustajan päässä heilunut.

Vaikka joukkueen suunta on parempaan päin, askelten olisi pikkuhiljaa muututtava harppauksiksi. Yksinkertaisena sarjana pelattavasta Kolmosesta lähetetään kolme joukkuetta alaspäin, joten pistepussi tarvitsee täytettä nopeasti. Seuraava tilaisuus tulee kahden viikon päästä. Silloin MetroStars ottaa mittaa JuNsU:sta Nallisportissa.

Kuvat: (C) 2014, Kari Väre.

TILASTOT

La 15.11.2014, Jatuli
Kolmonen

Real Oulu - MetroStars