OIKUKAS ARPA

4.9.2012

43. Kaleva-turnauksen lohkojako arvottiin piirin toimistolla tänään. Läsnä arvonnassa olivat piirin, järjestävän seuran FC OPA:n ja sanomalehti Kalevan urheilutoimituksen edustajat.

Arpaonni ei tällä kertaa ollut kaikkeista suosiollisin. Arpa heitti mm. Meri-Lapin kaksi osallistuvaa seuraa ja Tervarit-juniorien molemmat joukkueet samoihin lohkoihin keskenään. Myös kaikki kolme turnaukseen selvinnyttä nuoremman ikäluokan joukkuetta arpa lykkäsi samaan lohkoon.

Oulun Luistinseurankin joukkueilla kävi heikko arpaonni. OLS:n 2000 ja 2001 syntyneiden kaksi joukkuetta ovat samoissa lohkoissa.

A-lohkoon arvottiin OLS 00 Keltainen, KePS, OPS-juniorit, TP-47 ja OLS 00 Sininen. B-lohkon muodostavat FC Lynx Millenium, Tervarit-juniorit 00, OLS 01 Keltainen, Tervarit-juniorit 01 ja OLS 01 Sininen.

Arvonnassa joukkueet oli sijoitettu viiteen eri koriin piirisarjan sijoitusten mukaan. Vertailukohtana pidettiin 2.9. ollutta sarjatilannetta.

Tänä vuonna turnaus on hyvin oululaispainotteinen, sillä kymmenestä joukkueesta seitsemän tulee Oulusta ja niistäkin peräti neljä on OLS:n joukkuetta. Pitkään mukana ollut Keski-Pohjanmaan piirin edustaja ei tällä kertaa päässyt osallistumaan turnaukseen päällekkäisten tapahtumien vuoksi.

Myöskään viime vuoden mestari Haukiputaan Pallo ei ole menestynyt tämän vuoden joukkueellaan niin hyvin, että olisi ansainnut paikan turnaukseen.

Ylivoimaisena suosikkina turnaukseen lähtee OLS 00 Keltainen, joka tällä hetkellä johtaa vuotta vanhempien eli D13 -poikien mestaruussarjaa. Vakavimman haasteen sille tarjoavat KePS ja FC Lynx Millenium, jotka niin ikään ovat myös mukana samassa vuotta vanhempien mestaruussarjassa.