FC OPA PUREKSI PAKKOPULLAN

13.8.2011

AS Moon - FC OPA 1-5 (1-1): Raportti, tilastot.

Lauantai-iltapäivä Raahessa tarjosi aurinkoisessa Koivuluodon urheilukeskuksessa loistavan pelialustan, hermostunutta peliä, kuusi maalia ja vaatimuksia rangaistuspotkuista, joita ei kuitenkaan vihelletty.

FC OPA:n pelimatka alkoi eräiden pelaajien myöhästymisellä, jonka seurauksena nämä siirrettiin suoraan vaihtopenkille. Muutokset aiheuttivat sen, että osa pelaajista joutui hieman oudoille pelipaikoille ja joukkueen henkinen tila ei ollut aivan kohdallaan pelin alussa. Hermostuneisuus näkyi syöttöjen hitautena ja turhana varovaisuutena.

Ensimmäisen vartin aikana ei vaarallisia tilanteita nähty, kunnes aivan yllättäen AS Moonin hyökkääjä riisti pallon FC OPA:n topparilta: Syöttö maalin eteen ja Jussi Seppä oli tilanteessa voimaton.

Maalin jälkeen peli alkoi kääntyä yhä enemmän FC OPA:lle ja vaarallisia tilanteita nähtiin kotijoukkueen maalilla yksi toisensa perään. Näistä vaarallisimmat olivat 24. minuutilla Jussi Ailiston tekemä maali, joka kuitenkin hylättiin syystä, jonka vain tuomari tietää. Seuraavalla minuutilla Ailisto osui tolppaan ja muutkin pelaajat yrittivät vuorollaan mutta tuloksetta.

FC OPA  tuli takaisin peliin ensimmäisen puoliajan lopussa kun Vitao syötti monessa tekopaikassa olleen Jussi Ailiston murtautumaan päätyrajaa pitkin maalia kohti. Luja laukaus etukulmasta heilautti maaliverkkoa ja helpotti vierailijan oloa silminnähden.

Ensimmäinen puoliaika oli siis hermostunutta peliä eikä sitä suinkaan helpottanut tuomarin valitsema linja, jossa jäi kaksi selvää rangaistuspotkua viheltämättä: Ailisto työnnettiin kaksin käsin nurin ja Gezim Gashi taklattiin irti pallosta rumasti. Toisella puoliajalla taas AS Moonille olisi voinut hyvällä syyllä viheltää pilkun, mutta linja pysyi.

Toinen puoliaika oli sitten aivan erilainen. Aliliston tekemä maali toi FC OPA:n peliin eikä AS Moonille jäänyt mitään mahdollisuuksia, kun Sampo Saukkonen, Jeferson Pires ja erityisesti Vitao ruokkivat hyökkääjiä kerta toisensa jälkeen. Mahdollisuuksia useampaakin maaliin olisi ollut, mutta liian moni tilanne päätyi pallon hautomiseen ja yksin yrittämiseen.

Tilastoissa Sampo Saukkonen ja Gezim Gashi avasivat sarjaotteluiden maalisaldonsa ja Vitao kunnostautui peräti kolmen maalin syöttäjänä.

- LK -

TILASTOT