TAKAISIN ARKEEN

1.7.2011

FC OPA palaa juhannuslomilta tositoimiin. Kotiotteluun vieraaksi saapuu kajaanilainen Spartak, jota vastaan pelattava peli alkaa Heinäpäässä huomenna klo 12:00.

Tästä alkaa neljän kotiottelun mittainen putki, jonka tavoitteena on oltava 10-12 pistettä. Tavoiteasetteluun vaikuttaa niin tulevien vastustajien asema sarjataulukossa kuin aikomus pysyä kärkitaistossakin.

Jälkimmäisen tavoitteen toteutuminen vaatinee ennemminkin täyttä neljän voiton tuomaa tusinaa kuin kolmen voiton ja yhden tasapelin kymmentä pistettä. AC Kajaanin vankkureissa on tällä hetkellä sen verran kova vauhti ettei pistemenetyksiin ole varaa, jos aikoo karsinta paikasta tosissaan taistella.

Kärkikamppailu, kun joukkueilla on 7-8 kierrosta pelattuna, on FC OPA:n ja AC Kajaanin heiniä. Seurat ovat pisteen sisällä toisistaan. AC Kajaani on pelannut kerran tasan ja FC OPA hävisi keskinäisen kamppailun. Muuten kärkikaksikon tilillä on vain voittoja. Kolmantena oleva Kajaanin Haka on jo jonkin verran jäänyt ylempiensä vauhdista.

Spartak taistelee sarjapaikastaan. Se on valunut kahdeksanneksi ja on putoamisviivan päällä vain pisteen karussa seuraavana tulevaan FC-88:iin. Kemiläisseuran edustusjoukkue on se, jonka Spartak viimeksi kaatoi kotonaan 1-0 ja otti näin todella arvokkaat pisteet itselleen.

Spartakin joukkue on oululaisnäkökulmasta melko tuntematon ryhmä. Tutuin nimi taitaa olla Risto Putkonen, joka vilahtelee tilastoissa maalintekijänä aina silloin, kun sitä kipeimmin tarvitaan. Putkonen ratkaisi myös ottelun kemiläisiä vastaan. Keväällä pelatussa harjoitusotteussa maalinteossa onnistuivat Tomi Kilpeläinen ja Jarkko Pekkarinen.

FC OPA pelaa ottelun ilman farmiapuja, mikä sopii mainiosti kahdestakin syystä. Ensinnäkin mahdollisimman moni "oma" pelaaja pääsee näyttämään taitojaan ja vastaamaan heitettyyn 12 pisteen haasteeseen. Toisekseen tämä päivä on myös viimeinen, jolloin ensi viikolla armeijan harmaisiin astuvia nähdään hetken aikaa tositoimissa. Mahdollisimman moni tuleva alokas pääseekin heittämään hyvästit pelikavereilleen.

AIKAISEMMAT OTTELUT

14.05.2006Nelonen AFC OPA - Spartak3-1 (2-0)
10.08.2006Nelonen ASpartak - FC OPA0-3 (0-1)
02.04.2011HarjoitusFC OPA - Spartak0-2 (0-2)