HERÄÄMISVAIKEUKSIEN KAUTTA VOITTOON

11.12.2010

Janne Yrjönheikin kuuluisa vaparikanuuna puhuu.
Juha Seppälä (oik.) teki debyytin FC OPA:n riveissä.
OuRe -ottelun voittomaalin juonijat Juha-Matti Huovinen (vas.) ja Ilja Remes (oik.)
Jarkko Fiskarilla riitti torjuntatöissä kiirettä.

FC OPA - OsPa 7-4 (2-3), OuRe/2 - FC OPA 2-4 (1-1): Raportti, tilastot, kuvat.

FC OPA nousi futsalin Nelosessa sarjakakkoseksi voittamalla OsPa:n maalein 7-4 (2-3) ja OuRe/2:n lukemin 4-2 (1-1). Voitoillaan FC OPA tarrasi lujasti sarjan kakkospaikkaan kiinni. Tasoissa yhdeksässä pisteessä on JS Hercules, joka näyttää jo tässä vaiheessa menevän paraatimarssia kohti Kolmosta.

Hercules voitti tänään molemmat ottelunsa ja se on edelleen ilman pistemenetyksiä yhden ottelun vähemmän pelanneena kuin FC OPA. Avausturnauksen tappio Herculekselle saattaa käydä kalliiksi eikä jatkossakaan pistemenetyksille ole enää sijaa. FC OPA kohtaa vielä Herkku-Papat ja Laivakankaan Futisklubin seuraavan kerran vasta helmikuussa pelattavassa turnauksessa.

Tämän päivän turnauksen voitot eivät irronneet helpolla. FC OPA aloitti ottelun OsPa:aa vastaan käsittämättömän uinaillen jokaisen pelaajan osalta. OsPa pääsikin rokottamaan vastustajansa lepsuilusta ja meni kahdesti kahden maalin johtoon. Mika Kosken tekemä kavennus vain kymmentä sekuntia ennen taukoa onneksi herätteli joukkuetta ja puntit kääntyivät FC OPA:n suuntaan toisella puoliajalla.

OsPa ehti vielä säikytellä tauon jälkeen nousemalla maalin päähän, mutta reilu minuutti ajassa 36.36 tulleesta kavennuksesta pelaajavalmentaja Janne Yrjönheikki kiskaisi maankuulun vapaapotkunsa verkkoon ja nuoren OsPa:n selkäranka katkesi siihen.

Toisessa ottelussa FC OPA oli huomattavasti paremmin hereillä. Vastus koveni OuRe/2:n myötä jonkin verran, mutta se ei estänyt FC OPA:aa hallitsemasta kenttätapahtumia. Tulostaululla ei kuitenkaan tapahtunut liikettä, sillä FC OPA keskittyi kolisuttelemaan tolppia eräiden laskelmien mukaan ainakin viidesti. Ensimmäinen maalikin nähtiin vasta, kun ottelua oli pelattu jo yli 14 minuuttia.

Yleisesti ottaen pelaaminen oli huomattavasti helpompaa, kun käytettävissä oli jo vaihtomiehiäkin. Puoli vuotta armeijan harmaissa ollut Jarkko Fiskari torjui ensimmäistä kertaa sitten heinäkuun ja haparoikin alussa hiukan, mutta oli kuitenkin mies paikallaan. Ilahduttavinta oli se, että jokainen pelaaja pääsi pisteille eikä tasaisesta ryhmästä kukaan noussut ylitse muiden.

Kuvat: (C) 2010, Kari Väre

TILASTOT

La 11.12.2010, Nallisport
Nelonen