FC OPA TAISTELEE

28.8.2010

Jussi Fredriksson kokeili kärkimiehen tonttia.
Voiton juhlinta on ollut tällä kaudella tavallista harvinaisempaa herkkua.
Vaihtopenkki seuraa tiiviisti joukkueiden otteita.
Teemu Penttilä vääntää pallosta.

FC OPA - FC Blackbird 1-0 (0-0): Raportti, tilastot, kuvat, ottelu-pk.

Kahden murskatappion jäljiltä jotkut olivat valmiita naulaamaan viimeisen naulan FC OPA:n arkkuun. Arvatkaa uudelleen. Henki pihisee vielä ja FC OPA taistelee sarjapaikastaan kynsin hampain. Taistelu alkoi kotivoitolla FC Blackbirdistä maalein 1-0 (0-0).

Taistevoitto nosti FC OPA:n pisteen erolla kauhuviivan yläpuolelle ohi FC Blackbirdin, kun viisi kierrosta on enää sarjasta pelaamatta. Kamppailu sarjapaikasta on yhä enemmän FC OPA:n, FC Blackbirdin ja JBK:n heiniä, sillä yläpuolella seuraavana olevat VIFK ja Seinäjoki ovat jo kuuden pisteen karkumatkalla.

Kajaanin Haka jäi FC Kiiston kanssa maalittomaan tasapeliin, joten sen oljenkorsi alkaa käydä ohkaiseksi.

FC OPA:n pelaajavalmentaja Ville Väisänen on myös vilkaissut sarjataulukkoon ja samalla realismi astuu kehiin.

"Kaikki tietävät, mikä tilanne on. Nyt pelataan tuloksesta. Näillä tsempataan ja katsotaan kauden jälkeen, mihin se riittää."

"Tyylistä ja taktiikasta viis!"

Tyyliä olikin tänään vähemmän ja sitä enemmän peli oli ns. taistelupalloa, josta hienoudet olivat kaukana. Ottelun ainoaan osumaankin tarvittiin mausteiksi ripaus tuuria, taistelua ja pelisilmää ennemmin kuin taktisia hienouksia.

Antti Pulkkinen lähetti pitkän keskityksen FC Blackbirdin maalille. Tilanne oli siinä ja siinä, olisiko Eetu Uusitalo ehtinyt topparien välistä läpiajoon. Vieraiden maalivahti(valmentaja) Jaakko Hilpinen päätti ratkaista tilanteen tulemalla ulos maaliltaan ja puskea pallon väljemmille vesille. Pahaksi tai toisen hyväksi onneksi pallo meni suoraan Juho Sassille, joka nosti pelivälineen ainakin 30 metristä ylärimaa hipoen maaliin.

Hetkeä myöhemmin Hilpisen hermoja koeteltiin lisää, kun hän ei saanut näppeihinsä Uusitalon keskitystä. Joonas Sohlon sijoitusyritys osui suoraan päin Hilpistä ja tilanne kuivui kasaan. Sassi pääsi vielä samalla minuutilla kokeilemaan onneaan, mutta veto meni yli.

"Vaihtomiehen rooli ei ole aina helpoin, mutta nyt Sassi tuli ja ratkaisi pelin", Väisänen kommentoi voiton arkkitehtiä.

"Pojat osoitti, että nyt pelataan suurella sydämellä, vaikka tärkeä panos näkyi. Olen ylpeä heistä", Väisänen summasi ottelun annin.

FC Blackbirdillä oli muutama maukas paikka, mutta Juho Keskinen oli hyvässä torjuntavireessä ja maalitykki Jasin Abahassinen tulisen kaukokudin tielle sattui tolppa. Samainen laukaus pomppasi tolpasta vaarallisesti tyhjän maalin eteen, mutta onneksi jatkajia ei ehtinyt paikalle.

Projekti Sarjapaikka jatkuu jo ensi torstaina, kun FC OPA matkaa GBK:n vieraaksi Kokkolaan. Pahimmista kilpakumppaneista FC Blackbird saa vieraakseen yksivän koneen kanssa painivan FC Santa Clausin lauantaina. JBK ottaa varaslähdön pelaamalla VIFK:ta vastaan vieraissa keskiviikkona.

Kuvat: (C) 2010, Kari Väre

TILASTOT