HUOLTO KULKEE VAKAILLA RAITEILLA

8.2.2010

Jussi Hautala huoltaa joukkoja tällä kaudella.

Harvoin on ollut jalkapalloseuran huoltojoukkue näin yksimielinen. FC OPA:n huollosta vastaa alkavalla kaudella Jussi Hautala ja häntä päätehtävänsä, kameran avulla tehtävän seuratapahtumien dokumentoinnin, ohessa komppaa tuttu mies eli Kari Väre. Päävastuu on Hautalalla ja Väre toimii tarvittaessa apuna.

Yksimielisyys syntyy kahdesta asiasta. Molemmat miehet ovat syntyneet syksyllä 1949 ja kummankin yli 30-vuotinen elämäntyö on tehty Valtion Rautateillä. Väre oli viimeksi konduktöörinä ja Hautala veturien huoltotehtävissä. Pelimatkoilla riittää siis tuskastumiseen asti tosi- ja väritettyjä tarinoita VR:n lähihistoriasta.

Ainoat riitasoinnut syntyvät kotipaikoista. Väre kun on Lapista ja Hautala on alkujaan pohjalaisia Seinäjoelta.

Hautala on tuttu mies oululaisessa jalkapalloelämässä. Hän on huoltajana ehtinyt toimia monissa joukkueissa. Kaappiin ovat kertyneet mm. OPS, OLS:n, OLS:n naisten, FC 1991:n, OTP:n ja Pateniemen Vesan huoltokassit.

Omasta peliurastaan Hautala muistaa muutaman kolmannen divisioonan ottelun.

"Silloin kun ei ollut täyttä joukkuetta. Muutoin ei ollut asiaa kentälle. Mielummin pelattiin vaikka vajaalla."

Monilahjakas Hautala toimii myös kulttuuririntamalla. Hän kuuluu Täyskeno -nimiseen orkesteriin.