HUONO TUURI JATKUU: HARJOITUSOTTELU PERUTTU

29.1.2010

FC OPA:aa tuntuu tänä talvena riivaavan huono tuuri harjoitusotteluiden suhteen. Kauden avaus kaksi viikkoa sitten peruuntui GBK:n pyynnöstä ja nyt huominen harjoitusottelu Kajaanin Hakaa vastaan peruuntuu FC OPA:n aloitteesta.

FC OPA:n joukkuetta on huuhdellut useampikin aalto siten, että lähtijöitä oli enää 12. Tässä vaiheessa harjoituskautta ei haluttu riskeerata pelaajistoa ja lähteä pienellä ryhmällä pelaamaan.

Tällä viikolla poissaoloja kriittisen rajan yli on lisännyt muutama sairastuminen, jotka eittämättä johtuvat osin hyisestä ja viimaisesta oululaisesta talvisäästä. Lisäksi rasitteena ovat AC Oulu Akatemian pelit, jonka myötä vahvuudesta katoaa kolme, Tervarien futsal-ottelut, jotka syövät kaksi pelaajaa.

"Helvetin kiusallista ja erittäin harmillista Kajaanin Hakan kannalta näin viime tingassa peruutus, mutta tälle ei vain voinut mitään. Sairastumisia ei tilattu eikä niitä oikein voitu estääkään", urheilutoimenjohtaja Raine Pernu kommentoi harjoitusten lomassa.

FC OPA:n seuraava harjoitusottelu on Oulussa 14. helmikuuta, kun iisalmelainen PK-37 saapuu vierailulle Heinäpään palloiluhalliin. FC OPA kohtaa Kajaanin Hakan hyväntekeväisyysturnauksessa helmikuun lopulla ja urheilutoimenjohtaja lupasi vastavisiitin keväämmällä Kajaaniin, jos vain yhteinen päivämäärä löytyy.

Alkutalven harjoitustapahtumista FC OPA:n päätyi perumaan osallistumisen AC Oulun turnaukseen. Valmennusjohto katsoi sen olevan liian kovatasoinen tässä vaiheessa valmistautumista.