METROSTARSIN FUTSAL-AVAUS HUOMENNA

14.11.2009

FC OPA:n joukkueista viimeinenkin eli MetroStars pääsee aloittamaan futsal-kautensa huomenna. MetroStars viettää pitkän päivän Oulunsalon liikuntakeskuksessa, jossa se pelaa kaksi Nelosen ottelua. Ensimmäinen on vanhaa vihollista Inter Välivainiota vastaan klo 11 ja toisessa ottelussa MetroStars kohtaa FC Yli-Utoksen klo 14.

Viitosen tapaan turnauksina pelattava Nelonen on kokenut valtavan muodonmuutoksen viime kaudesta. Viime talvena pelanneista seitsemästä joukkueesta vain FC Yli-Utos, OuRe/2 ja Kuusamon Pallo-Karhut ovat mukana. Niistäkin viimeiseksi sarjassa jäänyt PaKa säilytti paikkansa täydennysmenettelyssä, joka toimi MetroStarsin nousuhissin vauhtiin saattajana.

MetroStars palasi viime kaudella futsalin pariin eikä oppivuotena toiminut talvi tuonut menestystä. Kato ja muutokset kahdella alimmalla sarjaportaalla olivat kuitenkin niin isoja, että MetroStars jäi lopulta parhaaksi ns. vanhaksi Viitosen seuraksi ja tienasi siten täydennysmenettelyssä sarjanousun Neloseen.

Pelaamalla nousupaikan ansaitsivat AC Kasikuus ja vanhoja kokeneita pelimiehiä vilisevä IFK Uleåborg. IVFC ja JS Hercules putosivat Kolmosesta. Nelosesta ovat poissa FC RAI/2 ja HauPa/2, jotka nousivat viime kauden päätteeksi Kolmoseen. FC Nets/2 ja Kuivaniemen Isku löivät hanskat tiskiin ja luopuivat sarjapaikoistaan.

Markku Pehkosen luotsaamaa MetroStarsia edustavat pääosin samat pelaajat kuin viimekin kaudella. Siinä mielessä seura teki reilun päätöksen eikä lähtenyt jakamaan pelaajia menestyshakuisesti, vaan antoi nousun hankkineelle joukkueelle mahdollisuuden pelata uudella sarjatasolla.

Viime kauden joukkueesta puuttuu oikeastaan kolme pelaajaa. Casey Sargeson muutti Englantiin, Timo Heikkilä jättää talven väliin työkiireiden vuoksi ja Petri Veijonen siirtyi edustamaan Viitosessa pelaavaa UG Sorsapuistoa.

AIKAISEMMAT KOHTAAMISET

28.01.2006NelonenIVFC - FC RaPa2-1 (1-0)