KOLMELLA JOUKKUEELLA FUTSALIIN

25.9.2009

FC OPA palaa uudella ryminällä futsal-sarjoihin. Seura on ilmoittanut tulevan talven piirisarjatoimintaan kolme joukkuetta, jotka kaikki pelaavat Viitosessa ellei yhdistymisiä vähäväkisen Nelosen kanssa tapahdu. Viitosen muita osanottajia ovat OuRe:n, PaTe:n, OuJK:n ja Herculeksen reserviryhmät sekä PaKa, UG Sorsapuisto ja Kiimingin Riento.

FC OPA:n perinteisten joukkueiden lisäksi seuran värejä kantaa uusi ryhmä, oululaisista jalkapallovaikuttajista koostettu FC OPA/3. RetroStarsiksi nimetyn joukkueen tarkoitus on puhtaasti kuntourheilullinen kilpaurheilun parissa.

Vaikka FC OPA palaa nimellisesti edustusjoukkueensa kanssa futsaliin, koostuu seuran kahden pääjoukkueen pelaajisto pääasiassa MetroStarsin jäsenistä. Jalkapallojoukkueesta vain kaksi pelaajaa on jättäytymässä futsalin ulkopuolelle ja yhden osalta kysymys on vielä ilmassa.

Muutama yllätyskortti on kuitenkin luvassa ja joitakin pelaajia haeskellaan edelleen täydentämään jokaista ryhmää. Tarkoituksena on saada kaikkiin kolmeen joukkueeseen noin kolmen kentällisen verran pelaajia sekä maalivahti.

Alustavan jaon mukaan FC OPA:n listalla on 1+9, MetroStarsin 1+10 ja RetroStarsin 1+9 pelaajaa. Jokaisen joukkueen kohdalla toimihenkilöasiat ovat jonkin verran vielä auki, mutta ne varmistuvat lopullisesti ennen kauden alkamista.

FC OPA pelasi edellisen kerran kahdella joukkueella futsalin Nelosta kaudella 2005-06, jolloin lopputurnaus päätyi mahalaskuun olympialaisten jääkiekkopelien vuoksi. Sekä FC OPA että FC RaPa saivat paikat Kolmoseen, mutta seura päätti luopua niistä ja lopetti lajin harrastamisen. MetroStars jatkoi viime talvena seuran futsal-perinteitä mutta ilman sanottavaa menestystä.