RANTALA VAIHTOI SATALUKUA

19.5.2009

Mikko Rantala juhli tänään 100. otteluaan FC OPA:n riveissä.

Mikko Rantala hymyili tänään tavallista aurinkoisemmin Talvikkipuiston tekonurmella Rajakylässä. Aihetta oli kokonaiseen triplahymyyn, sillä MetroStars otti kauden avausvoiton, jossa Rantalalla oli vahva panos niin kenttäpelissä kuin maalinkin muodossa.

Kolmannen palasen hymyilyssä täydensi nousu uudelle sataluvulle seuran historiassa. Rantalasta tuli ensimmäinen FC OPA:n pelaaja, joka on edustanut seuraa harjoituspelit mukaan lukien sadassa ottelussa. Merkkipaalu rikkoutui tänään ottelussa FC Kurenpoikia vastaan.

Rantalan kanssa ottelulistan kärkipäätä hipovat vanhat seuraikonit Joonas Vaattovaara (92 ottelua) ja Joonas Sohlo (91 ottelua) sekä ensimmäinen ei-metrolainen edustusjoukkueen pelaaja Sami Hyvärinen 88 ottelullaan.

MetroStarsin riveissä Rantala on toiseksi kokenein pelaaja yhdessä Tuomo Iinatin kanssa. Kummallakin on vyöllään 38 peliä joukkueessa. Jesse Kuusela on joukkueen kokenein pelaaja 40 ottelullaan. Edustusjoukkueen puolella Rantala on pudonnut kymmenen kärjen toiselle puolelle.

Itse juhlakalu otti merkkipäivän rennosti työn merkeissä. Juhlapäivä ei painanut mieltä sen enempää kuin mikään muukaan normaali ottelutapahtuma.

"Maali oli tavoitteena juhlapelissä. Ensimmäiset pisteet tälle kaudelle tuntuvat hyvältä", Rantala iloitsi.

Ensimmäisestä esiintymisestään FC OPA:ssa Rantala muistaa yllättävän paljonkin. Luulajassa pelatun Internet Bay Cupin jälkeen FC OPA aloitteli Castrenin hiekkakentällä taivaltaan Viitosessa keväällä 2005.

"Paljon pitkätukkia oli kentällä. Pelasimme joukkueen vanhoilla OLS:n keltaisilla paidoilla ja siitä alkoi kahden vuoden taival. Taisin tehdä piste-ennätyksenkin silloin", Rantala muisteli.

Rantalan muistelemassa ottelussa FC OPA löi OuJK:n kakkosjoukkueen Sugarboysit maalein 5-2. Aikojen hammas on syönyt lähteitä tarpeeksi neljänkin vuoden takaa, joten piste-ennätyksestä ei voida olla varmuutta. Rantala teki ottelussa joka tapauksessa kaksi maalia.