NAISILLE AVAUSPISTEET KAUSTISILTA

12.11.2017

Naiset riemuitsevat avausvoittoaan.

Lauantai 11.11.2017 jää historiankirjoihin päivänä jolloin FC OPAn naisten joukkue otti ensimmäisen voittonsa ikinä. Joukkue matkusti Kaustisille KP-V etun vieraaksi hakemaan revanssia harjoitusturnauksen tappiolle.

Peli lähti käyntiin tasaisin merkein molempien puolustaessa tarkasti. Muutamia paikkoja nähtiin molempiin suuntiin, kunnes kuudennellatoista peliminuutilla syntyi ensimmäinen maali. Tarja Alakoski toimitti pallon alhaalta Sini Ståhlelle, joka kääntyi ohi puolustajan ja laukoi pallon vasempaan alakulmaan. Puoliajan lopussa Opalla oli mahdollisuus naulata taululle lukemat 0-2, kun Sanni Päkkilä runnoi itsensä läpi kahden vastustajan ja syötti Sinille takatolpalle. Harmiksi pallo ei kuitenkaan päätynyt maaliin asti, joten tauolle lähdettiin lukemissa 0-1.

Toisella puoliajalla KP-V etu nosti prässiä vaikeuttaen Opan pelaamista. 22. peliminuutilla Hanna Putaala pääsi haastamaan maalintekopaikkaan, jossa KP-V etu joutui rikkomaan ja vapari oli hankittu. Pallon taakse asettui Sofia Husso, joka laittoi pallon päätyrajan tuntumaan Terhi Jokelalle. Tästä seurauksena pallo maalissa Terhin toimesta ja taululla lukemat 0-2. Tämän jälkeen paikkoja nähtiin molempiin suuntiin kuitenkin tulosta tuottamatta. Noin 36. peliminuutilla KP-V etu joutui turvautumaan aikalisään ja ottamaan viidennen kenttäpelaajan mukaan. Ylivoimapyöritys ei tuottanut tällä kertaa tulosta vaikka muutamia todella hyviä paikkoja nähtiinkin. Nämä kuitenkin pelasti ottelun parhaanakin palkittu maalivahti Anna-Liisa "Alli" Honkimaa. Näin ollen tulostaululle jäi numerot 0-2 ja 3 pistettä matkasi kohti Oulua!

Opan naiset haluavat kiittää KP-V etua hyvistä järjestelyistä. Erityiskiitos saunan käyttömahdollisuudesta!

Seuraavan kerran naiset voi nähdä tositoimissa ensi lauantaina 18.11 Oulun Urheilutalolla klo 18:15, jossa vastassa Team VanPa Vantaalta. Tervetuloa!