UUSIA ENNÄTYKSIÄ JA MUITA TILASTOJA

Sakari Kiljander
Niko Junkkari
Ilmari Kaarre

Uusi futsalkausi on alkanut ja ennätyksiin on tullut heti muutoksia.

Aloitetaanpa niistä ennätyksistä. Eniten futsalotteluita pelannut pelaaja on ollut jo pitkään Jussi Seppä, mutta nyt Jussi on joutunut luovuttamaan paikkansa listan kärjessä. Sakari Kiljander otti piikkipaikan viime lauantain pelissä. Sakarilla on kasassa nyt 57 futsal-ottelua.

Ottelutilastoissa tapahtui muutos myös MetroStarsin osalta kun Ilmari Kaarre kiilasi itsensä jaetulle kärkipaikalle ottelumäärissä.

Ottelumäärissä muutama pelaaja saavutti tasalukemia. Niko Junkkari, sen lisäksi että pitää seuran ykkösen maalitilaston ja pistetilaston kärkipaikkaa, pelasi 50. ottelunsa edustusjoukkueessa. Ottelut ovat jakautuneet tähän mennessä tasan jalkapallon ja futsalin välille 25+25.

Eniten otteluita RetroStarsissa pelannut Tapani Huhta saavutti myös kaikkien otteluiden osalta 50 ottelun rajapyykin.

Seuran tukipilareihin on noussut alkaneen kauden aikana kaksi pelaajaa, kun he aloittivat viidennen kauden sinipaitojen riveissä. Luotettava maalivahti Pasi Hilli ja vasenjalkainen pikamenijä Joni Aitto-oja pääsivät viidennen futsalkauden aloittaneiden joukkoon sijoituksilla 12 ja 13. Pasi ja Joni pääsivät samalla myös edustusjoukkueen viidennen kautensa aloittaneiden listalle viidentenä ja kuudentena.

Edellä mainittujen tukipilareiden joukkoon on tuota pikaa tulossa lisää jäseniä, kunhan Sami Kauppinen ja Kari Mikkola pääsevät aloittamaan kautensa otteluiden merkeissä.

Hattutemput ovat hienoja saavutuksia. FC OPA:n otteluissa on kaikkiaan 46 pelaajaa tehnyt hattutempun. Yhteensä näitä mustan pyöreämuotoisen lierihatun arvoisia temppuja on 91.

Joonas Sohlo on tehnyt kuusi hattutemppua, jalkapallossa kolme samoin kuin futsalissakin. Alkaneella sarjakaudella saatiin taas yksi hattutemppu lisää kun Ville Karlström teki toisen temppunsa FC Netsin verkkoon.

Kaikki ennätykset ja tilastot ovat tehty rikottaviksi. Toistaiseksi hankalin on rikkoa seuran ennätyksiä futsalin viitosessa eli mm. Janne Yrjönheikki saa pitää ennätyksensä hallussaan vielä pitkään, koska nykyisin ei pelata viitosta!

Henkilökohtaiset tilastot ovat vain oheistuote, sillä kaikkein tärkeintä on kuitenkin menestyminen joukkueena. Jokainen ottelu on juhlaottelu ja juhlissa on kiva olla porukassa.

FC OPA onnittelee kaikkia vanhoja ennätyksiä rikkoneita pelaajia ja toivottaa jokaiselle pelaajalle onnea ja menestystä jokaiseen peliin.