CUPIN PELIPÄIVÄ SELVILLÄ

3.6.2008

Pitkien neuvottelujen jälkeen Suomen Cupin 5. kierroksen ottelun FC OPA - FF Jaro ajankohta on selvinnyt. Ottelu pelataan Castrenin urheilupuiston kentällä ke 11. kesäkuuta klo 18:30 - viimeisenä mahdollisena pelipäivänä, joka on samalla liiton myöntämä jatkopäivä 5. kierrokselle seurojen otteluruuhkien takia.

FF Jaro menee seuraavana viikonloppuna AIK:n vieraaksi Ruotsiin, minkä vuoksi väännettiin tiukasti edeltävästä tiistaista. Silloin on kuitenkin AC Oulun ja Joensuun JIPPO:n välinen cup-kisa, joten Castren ei ole käytettävissä.

Ottelussa FC OPA on historiansa suurimman haasteen edessä. Toki esimerkiksi viime kauden cupissa se kohtasi kaksi sarjaporrasta ylempänä olevan, mutta koskaan FC OPA:lla ei ole ollut liigajoukkuetta vastassa edes harjoitusottelussa.

Saadakseen mahdollisimman suuren väkijoukon liikkeelle ja kansaa katsomoon kannustamaan, FC OPA päästää yleisön otteluun erikoishintaan 2€ / lippu. Kausikortit toimivat kuten cupissa luvattu eli yhdellä kortilla pääsee näyttöperiaatteella yksi henkilö sisään. Cup-ottelu ei siis kuluta kausikortin 13 pääsylippua.

Kauniin ilman sattuessa seuran puolitoista viikkoa vanhan yleisöennätyksen (276) pitäisi rikkoutua helposti. FC OPA odottelee paikalle ainakin 500 katsojaa.

Seuraavan kierroksen otteluparit arvotaan heti peliajan päätyttyä to 12. kesäkuuta. Arvonnassa tapahtuu muutoksia, sillä alueelliset korit poistuvat käytöstä ja se muuttuu valtakunnalliseksi. Näin ollen pohjoisen alasarjojen joukkueiden tie jatkossa voi helpottua huomattavasti, jos 5. kierroksen karikoista selviää.

Seuraava pelipäivä on hakattu kiveen jo hyvissä ajoin. Se on juhannuksen alla to 19. kesäkuuta eikä ilman todella pätevää syytä muutu miksikään muuksi.