LIIGAVASTUSTAJA VOITON PÄÄSSÄ

20.5.2008

Hattu on jälleen ollut kovassa käytössä Palloliiton toimistossa. Tänään arvottiin otteluparit Suomen Cupin 5. kierrokselle, joka on sääntöjen mukaan määrä pelata 30. toukokuuta - 10. kesäkuuta välisenä aikana. Arvonta suoritettiin kahdessa korissa, joista jälkimmäisessä Pohjois-Suomen piirin lisäksi olivat Itä-Suomi, Keski-Suomi, Vaasa ja Keski-Pohjanmaa.

Ennen kuin seuraavasta vastustajasta voi unelmoida, on FC OPA:n pelattava ja voitettava 4. kierroksen ottelunsa 28. toukokuuta, jolloin joukkue matkaa Pietarsaareen Viitosessa pelaavaa IFK Jakobstadia vastaan. Jos jatkopaikka heltiää, kovenee vastustaja seuraavalla kierroksella huomattavasti.

Arpa heitti vastustajaksi otteluparin FC Korsholm - FF Jaro voittajan. Ottelun pelipäivä ei ole tiedossa, joten vastustajan lopullista nimeä joudutaan vielä jännittämään tovi. Ennakkoon miettiessä FF Jarolla ei pitäisi suuria vaikeuksia olla jatkopaikan lunastamisessa.

Alempisarjalaisella on vielä kotietu 5. kierroksella, joten FC OPA saattaa saada ensimmäistä kertaa historiassaan liigavieraita viralliseen otteluun. Jos vastustaja on FC Korsholm, lähtee FC OPA tien päälle kohti Mustasaarta Botniahallin viereen.

Kuudes kierros arvotaan 11. kesäkuuta ja vakiopelipäivä on juhannuksen alla 19. kesäkuuta.