YLEISÖMERI NÄKI MAALITTOMAN TASAPELIN

26.2.2008

RoPS ja HJK taistelivat maalittoman tasapelin Oulussa.
Jalkapallokulttuuria oululaisittain: RoPS ja HJK vetivät yleisöä.

RoPS:n "kotiavaus" tuotti sille ensimmäiset pisteet Liigacupin lohkossa 1. Heinäpään Palloiluhallissa pelattu FC OPA:n järjestämä ottelu päättyi pistejakoon, tosin sopuisasta sellaisesta ei välttämättä kannata puhua.

RoPS - HJK oli intensiivinen ottelu ja punaiseltakaan ei vältytty. Ulosajetuksi joutui rovaniemeläisten kippari Mika Nurmela, joka ensin tönimiskilpailussa Erfan Zenelin kanssa sai keltaisen ja myöhemmin otti suunsoitosta toisen lapun kommentoituaan liian kärkevästi RoPS-pelaajaan kohdistunutta taklausta.

Oululaistaustaisista pelaajista HJK:n maalia vartioi Jani Viander. Nurmelan lisäksi RoPS:ssa pelasivat täyden peliajan Mykola Pavlenko, Daniel Bauer ja Aleksandr Kulik. Titi Essomba huilasi saatuaan punaisen kortin Espoossa.

Liigacupin ottelua seurasi vuodenajan huomioon ottaen oikea yleisömeri - tai vähintään yleisöperämeri. Vain kauimmaisen katsomon päässä oli jonkin verran tilaa ja lopullinen katsojamäärä kiipesikin yli 500:n. Lukema on loistava, kun samaan aikaan oli jääkiekon tv-ottelu eivätkä joukkueetkaan olleet oululaisia.

RoPS jatkaa Oulussa ensi lauantaina. Silloin se kohtaa Liigacupissa Kuopion Palloseuran. Ottelu alkaa klo 17:30.

Kuvat: (C) 2008, Kari Väre