PAPA JA PAPE PELAAVAT OPA:SSA

22.3.2007

Papa Niang
Pape Thiam

FC OPA:n testattavana talven olleet Papa Niang, 18 ja Pape Thiam, 22, ovat vakuuttaneet taidoillaan seurajohdon. Tuloksena on vuoden mittainen pelaajasopimus kummallekin.

Molemmat uusista sopimuspelaajista ovat hyökkäyspään miehiä. Pape Thiam on varsinaisesti puhdas kärkipelaaja, mutta Papa Niangia voi ja on käytetty FC OPA:n pelijärjestelmässä ylempänä keskikenttäpelaajana.

Papa on pelannut kaksi ja Pape neljä kautta Senegalin pääsarjassa. Papa tulee Suomeen Thies FC:stä ja Pape joukkueesta, jonka nimi saa monimutkaisimmatkin suomalaiset fuusiokyhäelmät kalpenemaan: Entente Sportive de Grand Yoff.

Kaksikosta pienikokoisempi Papa Niang on edustanut kotimaataan Senegalia kahdessa U18 -poikien maaottelussa.

FC OPA:n sopimuspelaajien määrä on uusimpien allekirjoitusten jälkeen 20. Seuraavana hankintalistalla on toinen maalivahti Mikko Mäkäräisen kaveriksi.

Tällä hetkellä testattavana on kamerunilainen, myös maansa nuorten maajoukkueringissä ollut, torjuja Patrick Mevo. Hänen lisäkseen FC OPA:n edustusjoukkueessa on vielä viisi sopimuksetonta pelaajaa.