FC OPA:N YLEISÖENNÄTYS RIKKI

17.7.2006

FC OPA rikkoi eilisessä PaPS -ottelussa yleisöennätyksensä kolmannen kerran tällä kaudella. Kauniin sunnuntaipäivän ainoaa jalkapallo-ottelua Oulussa oli kokoontunut seuraamaan 59 katsojaa, mikä rikkoo aiemman ennätyksen yhdellä.

Samalla jäi historian kirjoihin se "nolo" fakta, että FC OPA:n koko seuran yleisöennätyksen omisti kakkosjoukkue MetroStars. Äitienpäivän aattona pelattua sarja-avausta MetroStars - FC Kanuunat seurasi 58 katsojaa ja tuo luku piti pintansa tähän päivään saakka.

Nyt rikkoontunut ennätys säilyy toki edelleen MetroStarsin parhaana lukemana. Edustusjoukkueen paras ja FC OPA:n vanhin yleisöennätys, 47 katsojaa, tehtiin huhtikuussa, kun se kohtasi Suomen Cupin toisella kierroksella FC Rio Granden. Edustuksen sarjaotteluiden aiempi ennätysyleisö syntyi KeP-77:ää vastaan, jota oli seuraamassa 34 jalkapallosta kiinnostunutta.

Molemmat seuran joukkueet ovat pelanneet nyt kuusi kotiottelua. Edustusjoukkueen yleisökeskiarvo on 34 katsojaa ja MetroStarsin 33.

FC OPA ei ole viime kaudella - ensimmäisenä toimintavuotenaan - tilastoinut yleisömääriään.

YLEISÖTILASTOT
KOKO SEURA: