KONATE PELAA LOPPUKAUDEN OLS:SSA

28.8.2009

Konate heiluttaa jatkossa verkkoja OLS:n paidassa.

FC OPA:n hyökkääjä Mamadou Konate edustaa loppukauden sarjapaikastaan taistelevaa OLS:aa. Seurat pääsivät yhteisymmärrykseen lainapestistä eilen ja näin ollen Konate on vapaa edustamaan naapuriseuraa sen seuraavassa ottelussa 5. syyskuuta, kun OLS kohtaa kotikentällä JBK:n.

Konate teki FC OPA:ssa 13 maalia ja keräsi yhtä monta Veikkaus-pistettä ennen Italian testipestiään. Vaikka Konate on ollut jo toista kuukautta sivussa aktiivisesta pelaamisesta, on hän edelleen FC OPA:n toiseksi kovin maalintekijä. Osumat riittävät Kakkosen C-lohkon maalipörssissä kolmanteen tilaan.

Konaten vuokrauksella FC OPA haluaa saattaa pelaajan Oulun pestin päätökseen kunnialla ja samalla tarjota auttavan kätensä perinteikkään OLS:n sarjapaikkataistossa. Vuokrapestistä hyötyvät niin Konate itse kuin OLS:kin. FC OPA:ssa hyökkääjän peliaika olisi käynyt vähiin, sillä Konatelle ehdittiin hankkia korvaaja, makedonialainen Bunjamin Shabani.

"Seura ja Konate ovat hiihtäneet jo jonkin aikaa eri latuja. Tästä ratkaisusta hyötyvät kaikki osapuolet ja koko sekasotkulle saatiin vähintäänkin tyydyttävä onnellinen loppu", FC OPA:n urheilutoimenjohtaja Raine Pernu totesi.

Kotimaisten sarjojen siirtoikkuna sulkeutuu ensi maanantaina. Näillä näkymin FC OPA:n joukkueessa ei tapahdu muita muutoksia. Siirtosäännöt mahdollistavat siirtoikkunan sulkeutumisen jälkeen nuorten pelaajien liikkumisen edelleen alempana pelaavan farmiseuran eli Tervarien kanssa.