KONATESTA HYÖKKÄYKSEN YKKÖSNYRKKI

31.3.2009

Mamadou Konate pelaa FC OPA:ssa.

FC OPA:n mukana talven ja kevään harjoitellut Mamadou Konate jää seuraan. Kymmenen harjoitusotteluissa tehtyä maalia riittivät vakuuttamaan seurajohdon ja hän on solminut FC OPA:n kanssa vuoden sopimuksen.

Konate saapui Suomeen kaudeksi 2007 kotimaastaan Norsunluurannikosta. Hän solmi keväällä 2007 sopimuksen AC Oulun kanssa ja pelasi Veikkausliigassa 25 ottelua, joissa syntyi neljä täysosumaa.

AC Oulun pesti jatkui vielä viime kaudella, jolloin Konate pelasi Ykkösessä 24 ottelua ja teki niissä seitsemän maalia. Kotimaansa ja AC Oulun lisäksi Konate on pelannut nuorena poikana Italian Serie C:ssä.

Faneiltaan lempinimen Black Bomber saanut Konate oli talvella viikonlopun mittaisella testileirillä FC KooTeePee:ssä, mutta miehen veri veti Ouluun. Haluja tänne jäämiseen lisäsi varmastikin tuttu ympäristö ja paikkakunnalla opiskeleva tyttöystävä.

"En halunnut Kotkaan. Halusin jäädä tänne ja auttaa OPA:aa nousemaan", Konate totesi eilisessä lehdistötilaisuudessa.

Konatesta tulee FC OPA:ssa neljäs pelaaja, jolla on liigakokemusta. Pääsarjatasolla ovat pelanneet myös Vesa Järvitalo, Jani Luukkonen ja Janne Mahlakaarto. Veikkausliiga on myös Konaten tähtäimessä.

"Totta kai haluan pelata vielä liigassa, mieluiten oululaisessa joukkueessa", 24-vuotias hyökkääjä vannoi.